Selamat Datang..

Wednesday, March 28, 2012

Cara mudah untuk hafal Al-Quran dengan cepat..

                   Assalamualaikum semua :)... ramai yang fikir kalau nak hafal surah-surah dari Al-Quran tu satu-satunya kerja yang berat.. Tapi hari ini saya nak beritahu tips-tips yang senang.. Selamat Beramal!;


1. Apabila dalam keadaan mengantuk;
2. Apabila dalam keadaan yang tenang;
3. Tidak memikirkan apa-apa selain Quran;
4. Dengar bacaan-bacaan Quran dari mana-mana laman web..


-Insyaallah.. Tips-tips ni boleh tolong kita menghafal apa-apa surah yang kita ingini.. Saya juga seseorang yang lemah dalam hafazan.. tapi Alhamdulillah.. selepas saya cuba menghafal dalam keadaan mengantuk, tenang.. Saya dapat hafaz surah yang saya perlu hafal.


Assalamualaikum wah ramatullah :)

No comments:

Post a Comment